КТС

Сценарії свят та розваг


Сценарій «Нас багато, ми разом» для дітей старшої і підготовчої групи дитячого саду

Звучить пісня «Ранок фарбує ніжним світлом», діти входять в зал, йдуть парами, потім розходяться в різні сторони.
1-й дитина.
Травень йде! Веселе свято -
Свято дружби і праці,
Все цвіте і зеленіє -
Адже у наш край прийшла весна!
2-й дитина.
Земля красива така:
Усмішки всюди, тут і там,
Хлопці дуже раді Травня,
Сонцю, пісень і квітам!
3-й дитина.
Блакитне нині небо,
Пісні дзвінкі чути,
Ми зустрічаємо свято Травня -
Свято сонця і весни!
Діти виконують пісню «Запитує сонечко», муз. А. Абрамова.
Ведуча. Шепоче нова трава.
Всі. До нас прийшла весна-красна!
Ведуча. Кружляє на квітках бджола.
Всі. До нас прийшла весна-красна!
Ведуча. Вся природа ожила, веселиться дітвора.
Всі. До нас прийшла весна-красна!
Діти сідають на місця.
Ведуча.
В усіх куточках нашої Землі
Сьогодні веселі пісні чути!
1-й дитина.
Ах, Росія, ти, Росія,
Як співає твоя душа,
Сторона моя рідна,
До чого ти хороша!
Ведуча.
Волги-матінки розливи,
Тут шумлять берези і ниви,
Сходить ясно-червона зоря.
Росія, ти нам дорога!
2-й дитина.
Золоті поля і берізки колом,
Ти, моя Росія, ти улюблений наш дім!
Ведуча.
Русь талантами багата,
Співають тут і дівчата, і хлопці.
Ми любимо наші пісні вільні,
Ми любимо берізки белоствольные!
Діти водять хоровод «Ай да берізка», муз. Т. Попатенко.
Ведуча.
Якщо в небі пісні кружляють,
Веселіше дзвенить листя,
Якщо люди все подружаться -
Буде щаслива дітвора!
1-й дитина.
Всім стане цікавіше,
Якщо будемо жити ми разом!
2-й дитина.
Всім стане веселіше,
Коли багато на світі друзів!
Ведуча.
А що, дорогі друзі,
Запрошую у подорож вас я!
Ми подивимося, як в інших куточках Землі
Зустрічає люди ці травневі дні!
Виходить дівчинка в формі стюардеси.
Стюардеса.
В дорогу, в дорогу пора!
Наш авіарейс на Україну, друзі.
Товариші пасажири, наш літак
Вирушає у політ!
Ведуча.
Маршрут відомий дітворі:
Летимо в Київ на Дніпрі.
Звучить фонограма пісні «Літак» Ю. Антонова.
Ведуча. Прилетіли!
Виходить вихователька, на голові віночок, одягнена в український костюм; танцює «Гопак».
Українка.
Здоровенькі були,
Дорогі волгари!
У нас на Україні - весна,
В наш край теж прийшла вона!
Дівчинка (в українському костюмі).
Україна, Україна -
Сонце світить, небо синьо.
На луках і там, і тут
Маки червоні цвітуть!
Діти виконують вправу з маками під вальс «рідний Київ».
1-й дитина.
Каштани розпускаються,
Маки цвітуть,
Українську пісню
Діти вам заспівають.
Співають пісню «Зацвила в долини», муз. А.с Філіппенко, сл. Т. Шевченка.
2-й дитина.
Україна дорога,
Розквітла ти краше в травні!
Виходить дитина-кухар, виносить два відра з картоплею.
1-й дитина.
Ми, хлопці-молодці,
Дуже любимо картоплю ми,
Ми її на вогнищі посмажимо
І в каструлі швидко зваримо.
Ведуча (українка).
У Росії - картопля,
На Україні - картопля,
Давайте, друзі,
Трошки пограємо!
Щоб картоплю зварити,
Її треба посадити.
Ось картопля, а от город,
Хто садити картоплю готовий?
Проводиться гра «Хто швидше посадить картоплю».
Ведуча (українка).
Виросла картопля -
Треба в каструлі
Віднести її ложкою!
Гра триває. Виходять діти по черзі говорять:
- Я Микита!
- Я Улянка!
- Я Купава!
- Я Оксанка!
Ми танок «Коло» станцюємо!
Діти виконують український народний танець «Коло».
Ведуча (українка).
Головне місто України -
Це, діти, місто Київ!
Він стоїть на річці -
На широкому на Дніпрі!
1-й дитина.
Росіяни, кияни,
Залишайтеся разом з нами!
І на Волзі, і на Дніпрі
Нехай добре живеться дітворі!
Ведуча (російська).
Ну, а тепер знову в дорогу пора,
Зараз поїдемо поїздом, друзі!
Виходить дитина-машиніст.
Машиніст.
Товариші пасажири,
Займайте місця.
Нас чекає Вірменія -
Красива країна!
Виходять вихователька і дівчинка у вірменських костюмах.
Вихователька (вірменка).
Поїзд мчить на заході,
Гори за вікном,
На квітучому Арараті
Сніг лежить килимом.
Гори зліва, гори праворуч,
Сильні вітри,
Джан Вірменія, инчь шатлавнез -
Дива!
Звуками грає і співає зурна,
Ах, ось вона яка,
Вірменія моя!
Дівчинка-вірменка. Здрастуйте, дорогі друзі!
Вихователька (вірменка).
Барев дзез!
З травневим святом вас вітаю
І від душі вас пригощаю!
Пригощає печеними трубочками з горіхами - вірменське блюдо. Виконує пісню на вірменській мові.
Ведуча (російська).
Вірменський народ дуже гостинний,
Давайте скажемо їм : «спасибі».
Ведуча (українка).
Будемо з вірменським народом дружити,
Будемо міцною дружбою дорожити!
Вихователька (вірменка).
Люблять вірменські діти
Веселитися і грати,
Танець «Кечари»
Весело танцювати!
Дівчинка-вірменка виконує танець «Кечари».
Дівчинка-вірменка.
Я, вірменська дівчатко,
Я рєзвушка-попригушка,
Пропоную вам гру -
Схопити хустинку на скаку!
Проводиться гра. Дівчинка тримає білу хусточку. Два хлопчика скачуть навколо неї на «конях», із закінченням музики кожен намагається першим вихопити хустку з руки дівчинки.
Ведуча (російська).
А ми для наших друзів
Російський танець станцюємо!
Виконують «Російський танець».
Ведуча (українка).
А тепер, друзі, всі разом
Дзвінку ми пісню заспіваємо.
Сонячні зайчики раптом затанцювали,
Як добре, що є на світі
Справжній друг!
Діти виконують пісню «Сонячні зайчики», муз. Ст. Казенина, сл. Ф. Лаубе.
Ведуча (російська).
Ну, хлопці-пустуни,
Вибігайте у двори,
Ставайте грати
І продовжувати веселощі!
Водять хоровод «Всім, Надюша, розкажи» (білоруська народна мелодія).
Ведуча (українка).
А тепер весь народ
Ставай в хоровод!
Всі діти встають в одне коло.
Ведуча (російська).
Як добре та мило,
Якщо дружать Україна, Вірменія, Росія!
Нехай у світі країни будуть жити
І будуть діти всі дружити!
Ведуча (українка).
Нехай пливуть хмари,
Сонце дарує нам світло,
В небі птахи співають -
Шле весна нам привіт!
Вірменка. І нехай самими метушливими на світі
Всі. Будуть діти!
Дитина.
Дружбу нашу славимо
І матрьошок даруємо!
Ведуча (російська).
Закриваєте очі -
Починається гра!
Йде за колом дітей і ставить дерев'яні матрьошки.
У кого матрьошки,
Попляши трошки!
Діти в колі виконують вільний танець.
Вірменка.
Дружбою я пишаюся такою,
А тепер всіх пригощаю
Я армянскою долмой!
Пригощає. Звучить народна музика.

Літня розвага для дошкільнят. Сценарій

Автор-укладач: Євстаф'єва Марина Юріївна, вихователь МАДОУ «Дитячий сад комбінованого виду №13», р. Наро-Фомінськ
Опис матеріалу: пропоную Вам конспект річного розваги для всіх груп на тему «У пошуках літа». Даний матеріал буде корисним для вихователів різних вікових груп.
Діти заздалегідь розсідаються по своїх місцях на вулиці.
Ведучий:
Чому так багато світла?
Чому раптом так тепло?
Тому, що це літо
На все літо до нас прийшло.
Від того і кожен день
Все довшими, що не день.
А ви любите літо? Зараз хлопці нам розкажуть вірші про літо!
1 дитина:
Що таке літо?
Це багато світла!
Це поле, це ліс, це тисяча чудес!
Це в небі хмари, це швидка річка,
Це яскраві квіти, синь небесної висоти,
Це в світі сто доріг для дитячих швидких ніг!
2 дитина:
Літо пахне суницею,
Теплим дощиком, полуницею.
Пахне літо огірками
І запашними квітами.
Багато запахів у літа,
Не розкажеш до світанку,
Літо дуже смачне
І нітрохи не сумне.
Ведучий:
Хлопці, сьогодні ми будемо веселитися, і до нас на свято прийде літо! Давайте покличемо! Всі разом: Літо!
Звучить тривожна музика, з'являється Злючка - Колючка.
Злючка-Колючка:
Чую, що у вас тут весело?! І ви всі такі добрі, милі. Мене звуть Злючка - Колючка. Тому що я дуже-дуже погана і зла. Подивіться, скільки в мені зла...(показує, яка вона товста - під одягом повітряні кульки). А ще, я ваше Літо зачарувала і сховала.
Ось, я побачила вас, які ви гарні, веселі, і теж захотіла стати доброю. Ось, Літо хочу розчарувати. Але без вас мені не впорається, тому що від зла пам'ять у мене погана стала. Як розчарувати літо і де воно заховане - не знаю...Але у мене є блокнот, куди я всі свої злі справи записую.
Допоможете мені знайти літо?
Ведучий:
Ну, що, хлопці? Допоможемо Злючке - Колючки? Нехай вона стане такою ж хорошою, як і ми з вами! І допоможемо їй розчаклувати Літо?
Діти:
Так!
Злючка-Колючка:
Але я вам не сказала, що писати я не вмію. І тому в записну книжку малюю картинки. Ось, на першій сторінці намальований струмочок.
Напевно нам треба пограти з струмочком. Необхідно побудувати 2 робочі команди.
Гра «Струмочок з м'ячем»
Діти шикуються в дві колони, ноги в сторони, передають м'яч між ніг з рук в руки. Останній біжить вперед і передає знову. Гра повторюється, поки не повернеться в початок.
Злючка-Колючка:
Ой! Ой! Що зі мною? (лопається кулька під одягом)
Ведучий:
Це злість тебе йде!
Давайте наступний малюнок подивимося.
Злючка - Колючка: Картинка про літо
Ведучий: значить потрібно розгадати загадки про літо.
Ну-ка, хто з вас відповість:
Не вогонь, а боляче пече,
Не ліхтар, а яскраво світить,
І не пекар, а пече? (сонце)

Після дощу буває,
півнеба закриває.
Дуга красива, кольорова
З'явиться, потім розтане. (веселка)

На зеленій тендітної ніжці
Виріс кульку біля доріжки.
Ветерочек прошурхотів
І розвіяв цю кулю. (кульбаба)

Після дощику, у спеку,
Ми їх шукаємо у стежок,
На узліссі і в бору,
Посеред лісових травинок.
Ці капелюшки, ці ніжки
Так і просяться в лукошки. (Гриби)

Влітку багато я працюю,
Над квіточками кружусь.
Наберу нектар - і кулею
Полечу в свій будиночок - вулик. (Бджола)
Злючка-Колючка: (лопається кулька) Ой, хлопці! Здається, я стаю добрішим!
Ведучий: Злючка-колючка, що там у тебе ще намальовано? Наступна картинка - ромашки.
Злючка-Колючка:
А я квіти не любила. Я на галявині всі квіти розкидала...Яка я погана!!!
Ведучий:
Ти не переживай! Подивися, на полянці знову можуть вирости квіти. А хлопці нам допоможуть.
Гра «Прикрась галявинку»
Розкладає на траві різнокольорові серединки квітів. Діти викладають пелюстки за кольором. Хто швидше збере, той і виграв.
Ведучий:
Скільки тут квітів, дивись,
Ліворуч, праворуч, попереду!
Злючка-колючка
Наступна картинка - мильні бульбашки.
Це я надувалась від злості, як мильні бульбашки!
Ведучий: давайте допоможемо злючке-колючки, вона буде надувати свої бульбашки, а ви їх ловити!
Гра « Мильні бульбашки»
Злючка-колючка:
Наступна картинка, мухомор.
А адже я все гарні гриби прогнала і мухоморів та поганок насаджала! Ведучий: Потрібно їх прогнати!
Гра «Збий мухомор»
Принцип гри аналогічний боулінгу. На відстані 8-10 метрів від стартової лінії встановлюються впритул кеглі, кубики, коробки або пластикові пляшки з піском в кількості 5 штук. Кожен учасник команди отримує право на один кидок, після якого м'яч переходить до наступного гравця. За кожен збитий предмет гравець отримує 1 очко. Все збиті мішені встановлюють на колишнє місце. Перемагає команда, у якої більше точних влучень, тобто яка набрала більше очок.
(в цей час у Злючки - Колючки лопаються останні кулі. І вона стає худенькою)
Злючка-Колючка:
Яка я худенька стала... і добра...
Ведучий: Злючка - колючка добра стала! Значить наше Літо вільно!
Літо:
Здравствуйте, мої друзі!
Як рада зустрічі з вами я!
Я виткане з спеки,
Несу тепло з собою.
Я річки зігріваю, купатися запрошую,
І всі ви любите мене за це.
Ну, так скажіть, здрастуй літо!
Діти: Здрастуй літо!
Ведучий: Літо, хлопці приготували для тебе вірші
1 дитина
Як ми довго чекали, як ми довго звали
Літо наше червоне,
Дзвінке і ясне.
Нарешті воно прийшло,
Скільки щастя принесло!
2 дитина
- Що ти мені подаруєш, літо?
- Багато сонячного світла!
В небі веселку-дугу!
І ромашки на лузі!
3 дитина
- Що ще подаруєш мені?
- Ключ, що бринить у тиші,
Сосни, клени та дуби,
Суницю і гриби!
Літо:
Дякую мої друзі!
А зараз зі мною вставайте в хоровод,
Нехай кожен танцює і співає.
Пісня: «Прийшло літо»
Літо:
Спасибі вам, мої друзі,
Багато справ ще у мене, мені пора поспішати

Сценарій осіннього свята для дітей старшої групи дитячого садка.

Зал святково прикрашений в осінньому стилі. Під музику пісні " Дворик" сл. і муз. Рєзнікова виходять три дитини ічитають вірші.
1-й дитина:
Пролітають павутинки
З павучками в серединці
І високо від землі
Пролітають журавлі
Все летить, повинно бути це
Пролітає наше літо.
2-й дитина:
На грона горобини дождинка впала,
Листочок клиновий кружляє над землею
Ах, осінь, знову ти нас застала зненацька
І знову одягла сукню золотий.
3-й дитина:
Приносиш з собою ти сумну скрипку
Щоб сумний мотив над полями лунав
Але ми тебе, осінь, зустрічаємо з посмішкою
І всіх запрошуємо в наш святковий зал.
Під музику Б.Мокроусова "Осіннє листя" діти парами вбігають в зал і встають в шаховому порядку у кожного в руках по два листочки.
Ведуча:
Веселий маляр навмання
Розбризкав чудові фарби,
І ліси осінній наряд
Нас вабить, як добра казка.
1-й дитина:
А де ж Осінь, не зрозуміємо,
Що ж до нас вона не входить?
Напевно з дощем удвох
Всі наводить красу.
2-й дитина:
Хотілося їй позолотити
Берези, липи, клени.
Щоб нічого не пропустити
Зафарбувати колір зелений.
3-й дитина:
Настала осінь
Пожовтів наш сад.
Листя на березі,
Золотом горять.
Не чути веселих
Пісень солов'я
Відлетіли птахи
В далекі краї.
Ведуча:
Давайте Осінь покличемо,
Їй дружно пісеньку заспіваємо.
Діти виконують пісню "Осінь." в кінці кидають листочки на килим.
Звучить музика М.Дунаевского "Негода" осінь входить у зал, обсипають дітей осінніми листочками і відправляє дітей на стільчики.
Осінь:
Ви про мене? Як я рада!
Уклін вам до землі, друзі.
Ну, здрастуйте! Мене ви кликали?
І до вас на свято я прийшла,
Хоча справи не відпускали,
Але час все ж я знайшла.
Ведуча:
Послухай Осінь, які вірші хлопці для тебе приготували.

Вірші про осінь

1-й дитина:
Яскраво сонечко сіяє
Вітер хмаринку наздоганяє
Хмаринка, хмаринка уплывай
Сонце ти не закривай.
2-й дитина:
Раптом Стало світліше вдвічі
Двір як у сонячних променях
Це золоте плаття
У берези на плечах.
3-й дитина:
Закружляв листя
Строкатий хоровод
Заблищав на калюжах
Перший, тонкий лід.
Осінь:
У нашому залі ми влаштуємо
Справжній листопад.
Нехай закружляють листочки
І летять, летять, летять.
Гра з листочками " Знайди пару" під музику С.Крылова. "Дівчинка"
Осінь:
Розлетілися листочки, опали на землю і вкрили її різнобарвним килимом. Сонечко зовсім мало зігріває нас своїми промінцями, йому весь час хочеться сховатися за хмаринку. І вітер холодний.
За дверима чути, як хтось чхає, під музику А.Барыкина."Комунальна квартира" вбігає тітонька Сльота і бризкає дітей водою.
Тітонька Сльота:
Я квапилася на свято,
Ось так гарно вбралася.
Зможу вас розвеселити,
Дуже щедро обдарувати.
Осінь:
Дорогпя гостя, дуже дивно
Ви поводитеся на святі у нас.
Я відчуваю, що щось тут не гаразд
Припиніть бризкати волу на хлопців.
Тітонька Сльота:
Ой-Ой-ой! Скажіть-но на милість,
Ну трохи вогкість розвела.
Та чого ж ти, Осінь, здивувалася,
Дощик ти, мабуть, не чекала?
Важливою стала?
Зазнаешься?
То-то скоро посмієшся. ( убік)
Осінь треба провчити
В ліс швидше потягти.
Бере Осінь за руку й сердито відводить її.
Ведуча:
Мила Осінь, ми врятуємо тебе
І знову на свято до себе покличемо.
Ми в ліс не боїмося йти за тобою,
Ходімо, хлопці, лісовою стежкою.
Під музику Ст. Шаїнського." Разом весело крокувати " діти йдуть по залу, приходять у ліс. На пеньку сидить, спить Дідусь - лісовичок. (звучить музика М. Блантера." Колискова")
Ведуча: Хлопці, дивіться, це Дідок-лісовичок. Він спить. Давайте його розбудимо.
Дідок-лісовичок:
Я веселий дідок,
Дідок-лісовичок.
Зі звірами я дружу,
В гущавині лісу я живу
Не уві сні, а наяву.
Що у вас сталося, що так галасуєте на вксь ліс.
Ведуча:
Ми зовсім не хотіли порушувати спокій лісу, але у нас біда: тітонька Сльота прийшла до нас на свято і забрала з собою Осінь у ліс, а ми так хотіли з нею повеселитися, пограти.
Дідок-лісовичок:
Ох, вже ця тітонька Сльота, вічно від неї холод та вогкість. Я вам допоможу знайти Осінь, якщо ви отгадаете мою загадку.
Загадка:
Маленькі дітки
Розсілися на гілках,
В коричневих сорочках
З горішками в кишеньках (шишки)
Дідок-лісовичок:
Шишки швидко розбирайте,
З ними в коло великий вставайте.
А потім вже не позіхайте,
Шишки з підлоги збирайте.
Звучить музика В Шаїнського "По секрету всьому світу"
Далі Гра "Шишки"
Дідок-лісовичок:
Молодці! Усі справилися з моїм завданням. Закривайте очі, вирушаємо в казку.
Звучить музика лісу.
Ведуча:
На узліссі, біля ялинки
Жили-поживали бджілки.
Прилітали на лужок
Збирати лісовий медок.

Всі квіти любили бджілок-
Полосатеньких дівчат.
Їм головками качали
І запрошували на танець.
Вибігають діти з квітами і виконують танець бджілок і квітів.
Бджілки:
Швидко літо пролетіло,
Вся галявина спорожніла.
Стала желтою листя,
Осінь в гості до нас прийшла.

Ми все літо тут літали,
Багато меду ми набрали.
Запросимо лісових звірів,
Почастуємо їх мерщій!

Ми повісимо объявленье:
"Запрошуємо в неділю
Усіх звірів до нас в гості в будинок,
Пригостимо лісовим медком".
Звучить музика М.фрадкіна "Морзянка" на галявинку вбігає " Зайчик".
Заєць: Тук-тук-тук, я в гості до вас...
Бджілки:
Дуже раді ми гостям!
Заєць:
Прочитав я объявленье,
До вас прийшов за приглашенью,
Мені б на зиму медку, раптом застуду підхоплю?
Бджілки:
Мед лісовий у нас корисний,
Проганяє всі хвороби.
Пригощаємо, забирай,
Так зимою не хворів.
(бджілки віддають Зайчику відерце з медом)
Зайка:
Вам за вашу доброту
Я подарунок подарую.
Я знайшов для вас квіточку,
Посадив його в горщик.
Нехай ваш будиночок прикрашає,
Літо вам нагадує.
1 бджілка:
Чудова квіточка,
Немов червоний вогник!
Бджілки:
Яскравий, ніжний і красивий...
Говоримо тобі спасибі.
(Зайчик тікає. Бджілки відлітають у свій будиночок.)
Лисиця:
Тук-тук-тук! я в гості до вас!
Бджілки:
Дуже раді ми гостям!
Лисиця:
Мені б на зиму медку,
дуже солодкого хочу!
З чаєм добре піде, Якщо Вовк прийде до мене!
адже зимою все буває,
І звірина захворює.
Бджілки:
Мед лісовий у нас корисний,
Проганяє всі хвороби.
Пригощаємо, забирай,
Так зимою не хворів.
(бджілки віддають Лисиці відерце з медом)
Лисиця:
Вам за вашу доброту
Я подарунок подарую.
Я знайшов для вас квіточку,
Посадив його в горщик.
Нехай ваш будиночок прикрашає,
Літо вам нагадує.
1 бджілка:
Чудова квіточка,
Немов жовтий вогник!
Бджілки:
Яскравий, ніжний і красивий...
Говоримо тобі спасибі.
(Лисиця тікає. Бджілки відлітають у свій будиночок.)
Ведмідь:
Тук-тук-тук! я в гості до вас!
Бджілки:
Дуже раді ми гостям!
Ведмідь:
Мені б на зиму медку!
Лапу з медом пососу!
Адже з усіх лісових звірів
Мед люблю я всіх сильніше!
Дайте мені більше меду!
З'їм я цілу колоду.
І лікуватися буду їм,
Смачним, солодким та густим.
Бджілки:
Мед лісовий у нас корисний,
Проганяє всі хвороби.
Пригощаємо, забирай,
Так зимою не хворів.
(бджілки віддають Ведмедю відерце з медом)
Ведмідь
Вам за вашу доброту
Я подарунок подарую.
Я знайшов для вас квіточку,
Посадив його в горщик.
Нехай ваш будиночок прикрашає,
Літо вам нагадує.
1 бджілка:
Чудова квіточка,
Немов синій вогник!
Бджілки:
Яскравий, ніжний і красивий...
Говоримо тобі спасибі.
(Ведмідь іде).
Бджілки:
Ми працювали, ми старалися,
Всі залишилися задоволеними.

Не страшна зима для нас,
Меду зробили запас.

А тепер скоріше додому,
Осінь, осінь за вікном.

В теплому будиночку своєму
Холоду переживемо.
(Всі герої казки танцюють хоровод і кланяються)
Дитина:
Дощ осінній не пускає,
З нами в хованки він грає.
Ми його перехитрим,
Довго капати не дамо.
Не страшний дощ нам ніякої,
У нас є танець пустотливий!
Діти виконують танець " Полька"
(Діти сідають на стільчики. Звучить музика , вибігає тітонька Сльота)
Тітонька Сльота:
Ах, ви вже і в ліс прийшли? Даремно стараєтесь. Не знайти вам Осінь золоту, не намагайтеся, я її дощем намочила, падолистом закружляло.
Ведуча:
Що ж робити, як же бути?
Потрібно Сльота провчити.
Ви, хлопці виручайте,
Злий негоду забовтайте.
Дідок-лісовичок:
Гаразд, тітонька Сльота, ми підемо, але тільки якщо ти відгадаєш наші загадки.
Тітонька сльота:
Нічого простіше не буває, загадуйте, зараз я їх швидко розгадаю.
(діти загадують загадки. Сльота не може їх розгадати.)
Тітонька Сльота:
Битву всю я програла,
Жодної не відгадала.
Домовленість повинна тримати,
Доведеться Осінь вам віддати.
(Сльота і дідок-Лісовичок йдуть. Заходить в зал осінь.)
Осінь:
Спасибі, милі мої друзі,
Так щаслива і вдячна.
Ведуча:
Осінь, мила, сідай.
З нами співай і веселися.
Діти заспівають пісеньку,
Про тебе вірші прочитають.
Діти виконують пісню "Осінній вінок" сл. і муз. З. Роот.
Гра "Піжмурки"
Ведуча:
Осінь, раді ми, що ти прийшла.
Що ж ти нам принесла?
Осінь:
Ось вам яблука, як мед,
На варення, компот.
Їжте їх і поправляти,
Вітамінів набирайтеся.
(Осінь роздає яблука)

Ну, а мені пора прощатися,
В ліс осінній повертатися.
Чекає мене ще справи.
До побачення, дітвора!
(Під музику Дунаєвського " Негода" Осінь іде з залу)

Сценарій гри - вікторина «Як дізнатися зиму?» для старших дошкільників

Ігрова й пізнавальна розвага в дитячому саду

Автор: Кузьміна Наталія Вікторівна, вчитель-дефектолог МОКУО для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків, Спасо-Талицкий дитячий будинок для дітей дошкільного віку Оричевского району Кіровської області
Опис роботи: Даний матеріал буде корисним вихователя, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда. Матеріал призначений для вихованців старшого дошкільного віку. Вікторина проводиться в кінці зими (лютий).
Мета: створити атмосферу змагання, згуртованості дітей.
Завдання: узагальнити знання дітей про зиму, сприяти розвитку зв'язного мовлення, збагачувати активний і пасивний словниковий запас, розвивати логічне мислення, слухову увагу і пам'ять.
Обладнання: матеріал для малювання (аркуші ватману, гуаш, пензлі), картинки з зображенням зимуючих птахів, картинки із зображенням диких тварин, грамоти та призи.

Хід гри-вікторини

У вікторині беруть участь 3 команди зі своїми групами підтримки. За допомогою жеребкування визначається черговість відповідей кожної команди: №1, №2, №3. Команди сідають за столи. Оголошується склад журі. Журі уважно стежить за виконанням завдань і за правильну відповідь ставить по 1 балу.
Ведучий читає вірш «Ви дізнаєтеся зиму?»
Навколо глибокі сніги,
Куди я погляд не кину,
Мете і кружляє заметіль
Ви дізнаєтеся зиму?
Заснули річки під льодом,
Застигли, нерухомі.
Горять замети сріблом.
Ви дізнаєтеся зиму?
На лижах мчимо ми з гори,
Нам вітер дме в спину.
Немає веселіше тієї пори!
Ви дізнаєтеся зиму?
Ми принесли густу ялина
На свято наш улюблений.
Повісимо намисто ми на ній.
Ви дізнаєтеся зиму?
Завдання №1. «Назви ознаки зими»
Ведучий: Кожна команда по черзі перераховує ознаки зими. (За якими ознаками ми дізнаємося зиму?)
*Взимку найкоротші дні та найдовші ночі.
*Сонце стоїть високо і гріє мало.
*Небо часто сіре.
*Взимку бувають хуртовина, завірюха, снігопад.
*Річки і озера вкриті льодом.
*На вікнах мороз малює химерні візерунки.
*Дерева і кущі стоять без листя.
*Всі комахи сховалися в тріщини кори, під листя та землю.
*Залишилися тільки зимуючі птахи.
*Зайчик і білочка змінили свої шубки.
*Ведмідь, борсук, їжак накопичили за літо і осінь товстий шар жиру, сплять у барлогу і норах.
*У дітей зимові забави - лижі, ковзани і санки.
*На полях роблять снігозатримання.
*Люди носять зимовий одяг і т.д.
Завдання №2. «Розкажи вірш»
Ведучий: Зима своєю красою надихає художників писати картини, писати музику композиторів, поетів - вірші. Недарма зиму називають «чарівниця, кудесниця, мереживниця, красуня».
Ведучий пропонує кожній команді розповісти вірш про зиму. В цей час група підтримки малює «Зимовий пейзаж».
Завдання №3. «Підбери слово»
Кожна команда підбирає слова-ознаки до заданими словами.
1 команда. Задане слово «ЗИМА» - холодна, сувора, морозна, метельная, довга і т.д.
2 команда. Задане слово « СНІГ» - білий, пухнастий, м'який, падаючий, сріблястий, чистий, блискучий і т.д.
3 команда. Задане слово «МОРОЗ» - пекучий, лютий, міцний, сильний, злий і т.д.
Завдання №4. «Назви птахів»
Ведучий: Восени перелітні птахи відлетіли на південь, а в нас залишилися зимуючі, завдання командам:
а) по черзі перерахувати зимуючих птахів,
б) дізнатися на картинках і назвати зимуючих птахів.
Завдання №5. «Скажи слово»
а) Ведучий кожній команді читає речення, але не до кінця, діти повинні додати останнє слово:
1 команда. - Заєць взимку білий, а влітку...
- Білка живе в дуплі, а їжак ...
- У лисиці хвіст довгий, а у зайця ...
2 команда. - Заєць пухнастий, а їжак ...
- Білка взимку сіра, а влітку ...
- Лисиця живе у норі, а вовк ...
3 команда. - У зайця хвіст короткий, а вуха ...
- Їжак маленький, а ведмідь ...
- Сова спить вдень, а полює ...
б) Ведучий: Ми перейшли до диким тваринам. Пропоную вам дізнатися диких тварин на картинках і назвати.
в) Ведучий: Я називаю слово - ознака, а ви повинні визначити до якого тварині чи птаху це відноситься, наприклад: мудра - сова.
1 команда. Боягузливий... (заєць)
Голодний... (вовк)
2 команда. Хитра... (лисиця)
Клишоногий... (ведмідь)
3 команда. Зубатий... (вовк)
Колючий ... (їжак)
Завдання №6. «Загадки»
Ведучий: Саме приємне і легке завдання - це відгадування загадок. Група підтримки може допомагати своїй команді.
1. Настали холоди,
Обернулася в лід вода,
Довговухий зайчик сірий
Обернувся білим зайчиком.
Хто скаже, хто знає,
Коли це буває? (взимку)
2. Хто поляни білить білим.
І на спинах пише крейдою.
Шиє пухові перини,
Розмалював усі вітрини? (зима)
3. Хто, вгадай-ка, сива господиня?
Трусне перинки - над світом пушинки? (зимушка-зима)
4. Мене не виховували,
Зі снігу зліпили.
Замість носа спритно
Вставили морквину.
Очі - куточки,
Руки - сучки.
Холодна, велика,
Хто я така? (снігова баба)
5. Я катаюсь на ньому до вечірньої пори,
Але ледачий мій кінь возить тільки з гори.
А на гірку завжди сам пішки я ходжу,
І коня свого за мотузку вожу (санки)
6. Дерев'яні коні
По снігу біжать,
А сніг не провалюються (лижі)
7. Два коня у мене, два коня,
По льоду вони возять мене,
А лід твердий, кам'яний (ковзани)
8. Хто взимку в трубі гуде? (вітер)
9. Як по небу з півночі
Пливла лебідь сіра.
Пливла лебідь сита,
Вниз кидала - сипала
На поля, озерушки
Білий пух та пір'я (снігова хмара)
10. Підморозило вчора
Налетіла мошкара.
І від цієї мошкари
Стали білими двори (сніг)
Завдання №7. «Гра в слова» (Можна виконувати стоячи біля столів).
Ведучий: Потрібно плеснути в долоні, коли почуєте слово, яке підходить до заданого слова. Наприклад: задане слово - вовк. Я перераховую слова, а ви повинні плеснути в долоні, якщо почули слово, яке підходить до вовка - «пухнаста» не підходить, «берлога» теж не підходить, «голодний» - підходить, значить потрібно плеснути в долоні.
1 команда: Задане слово «лисиця».
Руда (бавовна), скаче, колючий, виє, вовченя, пухнаста (бавовна), нора (бавовна), лисеня (бавовна), хитра (бавовна) і т.д.
2 команда: Задане слово «їжак».
Маленький (бавовна), довговухий, колючий (бавовна), ведмежа, фиркає (бавовна), клишоногий, ежонок (бавовна) і т.д.
3команда. Задане слово «заєць».
Білий (бавовна), хижак, сильний, зайченя (бавовна), бігає (бавовна), лігво, незграбний, скаче (бавовна) і т. д.
Ведучий: Завдання закінчилися. Команди впоралися зі своїми завданнями. Журі підраховує результати, а я хочу закінчити нашу вікторину віршем.
Пройде зима холодна,
Настануть дні весняні.
Теплом сонечко розтопить
Як віск, снігу пухнасті.
Листами смарагдовими
Ліси заколыхаются,
І разом з травичкою оксамитової
Зійдуть квіти запашні!

Журі оголошує результати і починається нагородження переможців.

Немає коментарів:

Дописати коментар